Головне меню
 

ВИМОГИ ДО УРОКУ (ЗА В.О.ОНИЩУКОМ)

Виховні вимоги, які передбачають реалізацію виховних функцій:

  • єдність морального, етичного, трудового виховання, фор¬мування світогляду, політичної культури школяра;
  • формування ініціативи, відповідальності, сумлінності, працелюбства;
  • вироблення звички до систематичної праці, дисципліни тощо.

Дидактичні вимоги, які полягають:

  • у реалізації принципів навчання;
  • у чіткому визначенні мети, завдань навчання. Вчитель по¬винен знати, якого рівня знань, умінь і навичок повинні досягти учні на певному занятті (глибина, свідомість, міцність, обсяг, умін¬ня працювати самостійно за зразком, алгоритмом або творчо);
  • в організації роботи (відбір змісту, методів, прийомів, ви¬значення структури заняття, матеріальне обладнання його, темп та ритм);
  • урок повинен мати творчий характер. Необхідно запрова¬джувати досягнення науки, переймати все краще, передове в до¬свіді вчителів, але й самому вміти аналізувати це і шукати оптима¬льні шляхи реалізації. Ініціатива, творчість учителя — умова пов-ноцінного заняття;
  • у забезпеченні зворотного зв'язку, що дозволяє учителю впливати на хід навчального процесу, коригувати його.

Психологічні вимоги.

Вчитель повинен враховувати психоло¬гічні особливості учнів, їх реальні навчальні можливості, стимулю¬вати позитивне ставлення учнів до навчально-пізнавальної діяль¬ності, формуючи позитивну мотивацію учнів. Важливим є і настрій учителя (як і у актора!) на проведення заняття, що потребує зібра¬ності, уважності, самоконтролю, самоволодіння, контакту з кла¬сом.

Гігієнічні вимоги.

Реалізація окремих гігієнічних вимог здій¬снюється вчителем. Так, перевтому школярів можна попереджу¬вати, якщо уникати одноманітності в навчальній роботі, моно-тонного викладу, переважання репродуктивної діяльності та ін.

Названі вимоги повинні бути реалізовані в ході педагогічної практики “Пробні уроки та заняття в школі” студентами.

При проведенні кожного уроку чи заняття необхідно враховувати наступні моменти:

  • кожний урок повинен вчити думати, відчувати, діяти;
  • головне на уроці – робота учнів;
  • істинний інтерес до навчання виникає в учнів не лише під час цікавої розповіді вчителя, а й в результаті їх успішної самостійної діяльності.