Головне меню
Корисні посилання
 
Міністерство освіти і науки України

 
Єдина державна електронна база з питань освіти
 

ВРАЖЕННЯ ВІД ПОКАЗОВИХ УРОКІВ У ШКОЛІ

Нашій групі У-33 пощастило відвідати показові уроки в колегіумі №25 (директор Москалик Т.О., завуч Павлова Т.В.). Надзвичайно цікаво було спостерігати за уроком математики у 2-в кл.( вч.Середа О. В.), який пройшов на достатньо високому рівні. Вчителька зуміла розкрити тему уроку та досягти його мети в ігровій формі, що надзвичайно сподобалося як студентам, так і учням. Діти не тільки з захопленням брали участь у роботі, але й показували реальні знання та прагнення до навчання.

Під час спостереження уроку української мови в 3-в кл., я була неймовірно вражена не тільки організаторськими здібностями вчительки, але й її ерудицією та професіоналізмом. Красницька Н. А. працює за програмою випереджального навчання. У її роботі відслідковується системність: знання учнів з попередніх тем були міцними й ґрунтовними . Особливо запам'яталося, як одна дівчинка вийшла до дошки, записала речення з його повним розбором, називаючи при цьому не тільки другорядні члени,а й те, чим вони виражені, як вони підкреслюються. Вона говорила, як доросла! Гадаю доцільно тут буде сказати,що не кожен студент нашого училища зможе зробити такий розбір речення.

Цей урок був не просто вдалий,а надзвичайно цікавий та захоплюючий . Ті 40 хвилин пролетіли за мить. Жодна дитина не мала часу на інші справи, всі учні були задіяні та активні. Хотілося б ,щоб таких уроків в школі було якомога більше.

Мусієнко Юлія , У-33


Урок математики у 2кл. був проведений у формі уроку – подорожі, що зацікавило дітей та мотивувало активно працювати на уроці. На уроці доцільно використані різноманітні види роботи, а саме – математичний диктант, математичне віяло, гра « Бережок – річечка» та ін. На уроці вчителька застосовувала індивідуальні завдання, пояснювала матеріал в доступній для дітей формі. Мета уроку виконана.

Вчителька 3 класу (укр.мова) встигала на уроці все: слідкувати за поставою учнів, за написанням учнями самостійної роботи в зошитах, формувати навички грамотного письма на дошці та в зошитах, давати чіткі вказівки до виконання кожного завдання, привчати дітей давати повні відповіді, задавати додаткові запитання. Діти із задоволенням також встигали зробити багато: скласти вірша, пограти у гру « Шифрувальник», зробити синтаксичний розбір речення, написати розподільний диктант, читати луною, виконати творчу роботу, завдання з карток. На уроці вчитель уміло здійснювала перехід від одного виду роботи до іншого, що стимулювало активну діяльність учнів на уроці та зберігало дисципліну в класі.

На урок читання (вч. Ковтун О.В.) учнів налаштувало прослуховування гри на кобзі. На уроці були використані такі форми роботи як гра « Шифрувальник», читання учнями віршів напам’ять, вибіркове читання, інсценізація оповідання, словникова робота, тестування та ін. . Цікаво була розіграна сценка з дитинства письменника Т.Г.Шевченка та заздалегідь підготовлена розповідь про нього. Вчителька подала матеріал в доступній для дітей формі, підготувала презентацію, ТЗН. Мета і завдання уроку були виконані.

При підготовці уроку кожен вчитель враховував вікові та психологічні особливості класу, використовував різноманітні форми роботи, що сприяло кращому засвоєнню учнями навчального матеріалу та активній роботі учнів на уроці.

Гак Ірина, У-33


Спостерігаючи уроки в колегіумі №25 я був дуже приємно здивований рівнем підготовки дітей та вчителів. Це були дійсно дуже корисні майстер-класи.

Математика. Зайшовши до класу за 5 хвилин до початку уроку , я був здивований дисципліною дітей. Не дивлячись на те, що це була перерва, діти поводилися дуже гідно. По дзвінку діти заспокоїлись остаточно. І тут всі присутні, не тільки діти, із задоволенням заглибились у чарівний світ казки, яку запропонувала Середа О. В . Всі завдання були так чи інакше пов’язані зі змістом казки. Виконуючи різноманітні завдання, діти весь час допомагали казковим героям. Була використана дуже цікава наочність, проведена доречна фізкультхвилинка. Особливу увагу вчителька приділяла моральному вихованню учнів. Єдиним негативним моментом уроку, на мою думку, було те, що діти одразу давали відповіді на непрості запитання. Було дуже приємно та корисно спостерігати за роботою професіонала!

Українська мова. Мабуть, це найцікавіший урок , який я мав змогу спостерігати. Навіть не помітив, як він пройшов, «на одному подиху». Вчителька працювала, як то кажуть, «на всі 100%». Діти весь урок були ніби зачаровані і з задоволенням співпрацювали з учителем. Саме на цьому уроці я побачив, що означає по справжньому володіти увагою дітей. Дуже вразив рівень підготовки дітей. Вони робили повний розбір речення, хоча за програмою ще не повинні цього вміти. Це для мене було справжнім сюрпризом,адже не всі студенти можуть зробити розбір на тому рівні, на якому це зробили школярі. Урок був проведений бездоганно. Сподіваюсь,що й сам колись зможу так.

Олександров Віталій, У-33


Навчаючись в Кременчуцькому педагогічному училищі ім. А.С.Макаренка, ми зрозуміли, що вчитель – це не професія, вчитель – це покликання. Педагогічна праця дуже кропітка, потребує багато зусиль. Адже вчитель повинен бути всебічно обізнаним, творчим, доброзичливим але вимогливим.

Нещодавно ми, студенти У-34, почали набиратися мудрості саме вчительської майстерності, ми зробили перші кроки в практиці «Пробні уроки та заняття». Приміщення ЗОШ №8 (директор Шаргородська В.М.) нас здивувало одразу : «Яка велика школа! Як же нам знайти потрібний клас?»( До речі, у створенні проекту цієї школи приймав участь і наш директор - І.В.Гальченко).

Але ми не встигли розгубитись, тому що з посмішкою на обличчі нас вже зустрічала заступник директора школи Шаблій Наталія Іванівна. Вона про все нам детально розповіла, допомогла в організаційних питаннях, познайомила з вчителями.

Ми мали можливість спостерігати за такими уроками:
Математика 1кл. - Мінькова Ю.С.
Математика 4кл. - Житняк Н. А.
Укр.читання 3кл. - Кузьменко О.П.

Вчителі продемонстрували високу педагогічну майстерність, це були цікаві робочі уроки. Ми звернули увагу на особливості та різницю в роботі з учнями першого та четвертого класів.Хочеться відмітити зразкову поведінку учнів на уроках, їх кмітливість, зосередженість. Хоч ми сиділи позаду дітей, але відчували, що в їхніх очах горить жага до знань. Ми звернули увагу на співпрацю вчителя і дітей, вони наскільки були активні, що ми ледь встигали записувати в зошитах спостережень етапи, прийоми, які використовував вчитель. Після перегляду цих уроків, отримавши позитивні емоції, нам всім захотілося швидше взяти консультацію у вчителя та почати готуватись до власного першого, серйозного уроку. Ми всі дружно хочемо подякувати вчителям, за те, що вони показали нам відкриті уроки, за теплий і ласкавий прийом у стінах школи. А, в свою чергу, обіцяємо сумлінно готуватись до пробних уроків і не підривати авторитету вчителів.

Горобець Ірина, У-34


18 січня 2011р. назавжди залишиться в моїй пам’яті, як день перших переживань пов’язаних з початком практики «Пробні уроки та заняття». Перемішувалися відчуття страху та радості. Лише після показових уроків зрозуміла свої хвилювання: до цього часу я була ученицею, а тепер повинна стати дорослою – без п’яти хвилин учитель!

Відвідавши показові уроки в ліцеї №4 (директор Михайлик Л.В.), я відкрила для себе багато нового та цікавого. З повним захопленням спостерігала, як усі вчительки передавали дітям не тільки свої знання, але й віддавали частинку себе, свого тепла, доброти, любові. Робота вчителів-професіоналів буда дійсно чудовим зразком для наслідування. Дякую вчителям за цей перший крок до майбутньої професії. Тепер я розумію, чому три роки тому я вибрала саме цю професію!

Ващенко Л., У-32


Показові уроки - це складова духовної скарбнички майбутнього вчителя. Вони дуже потрібні, особливо перед проходженням практики «Пробні уроки». Приємних вражень дуже багато . Вчителі Пасько Л.В.(4-бкл.- урок математики), Гройс Л.М.(4-а – українська мова), Марчук О.М.(3-а кл.– українське читання)на практиці показали, як необхідно застосовувати методи та прийоми навчання, як здійснювати виховний момент, як залучати дітей до співпраці.

Вчителі дуже ретельно готувалися до уроку. Використовували не лише вправи підручника, але й багато різноманітної наочності, додаткового дидактичного матеріалу.Діти навчені весь час на уроці працювати, їм цікаво, роблять все із задоволенням. Зрозуміла,що коли я бачу щасливі усміхнені очі дітей становлюсь щасливою сама! Сподіваюсь, що стану також у майбутньому чудовим вчителем.

Ігнатенко С., У-32


Відчуття того, що обрала «свою»професію, з’явилося в мене ще під час проходження виховної практики. Коли зрозуміла,що мене чекають учні , що зі мною їм цікаво, коли вони були вдячні за проведене заняття.

Та в цьому семестрі необхідно піднятися на наступну сходинку – практика «Пробні уроки». Я з нетерпінням ( і страхом) чекаю свій перший урок! І дуже доречними були показові уроки досвідчених вчителів, що ми побачили в ліцеї №4. Для себе я відмітила високий темп кожного уроку, щільність Етапи уроку, види роботи – чітко розраховані у часі. Чесно скажу, в мене виникло почуття гідності, що в школах нашого міста працюють такі висококваліфіковані вчителі. Одне бажання – самовдосконалюватися, більше працювати над собою.

Деркач К., У-32


Кременчуцька спеціалізована школа І – ІІІ ст. №10 – це школа, що завоювала повагу, прихильність, авторитет серед мешканців міста.В цій школі (директор Мамон Н.В.) працюють висококваліфіковані вчителі, що мають великий досвід роботи. Показові уроки, які ми побачили 20.01.2011р., дали змогу нам (студентам педагогічного училища ім. А.С. Макаренка) відкрити для себе не тільки хороших учителів, але й прекрасних людей:
Зюзькіна Галина Миколаївна – урок англійської мови
Меркушева Тетяна Юріївна - урок англійської мови
Шаумян Тамара Леонідівна – урок математики
Дерій Ірина Миколаївна – урок української мови.

Вчителі не тільки показали свою майстерність, але й щиро та відверто поділилися своїм досвідом. Спеціалізована школа №10 – це сучасна школа, яка забезпечена комп’ютерами, ТЗН. На своїх уроках вчителі мали можливість продемонструвати цікаві презентації, застосувати комп’ютерні технології. На всіх уроках панувала дружня робоча атмосфера. Від цього уроки були не тільки ефективними та результативними, але й затишними. Чесно кажучи, в мене з’явилося велике бажання не тільки проходити практику в цій школі, але й працювати далі.

Кравець Н., У-31