Головне меню
 

ТЕХНОЛОГІЯ ПІДГОТОВКИ ВИХОВНОГО ЗАХОДУ

Алгоритм підготовки і проведення виховного заходу

  1. Психолого-педагогічний аналіз обстановки в колективі, необхідність проведення заходу та формулювання його мети.
  2. Планування заходу.
  3. Організація виховного впливу на колектив (особистість).
  4. Безпосередній вплив на колектив (особистість). Проведення виховного заходу.
  5. Аналіз виховного заходу.

І. Планування виховного заходу:

  1. Визначити теми заходу та чітке формулювання його мети, завдань заходу; визначити на виховання яких якостей школярів спрямовано захід.
  2. Врахувати рівень вихованості учнів під час визначення мети і завдань заходу, тактовно допомогати учням.
  3. Визначити місце даного заходу в загальній системі виховної роботи.
  4. Врахувати, що кожна дитина, яка бере участь у тому чи іншому заході має цілісну соціально-психологічну структуру, ім’я якої - особистість.
  5. При підготовці заходу необхідно врахувати вік дітей та їх індивідуальні особливості.
  6. Готуючи виховний захід, необхідно мати на увазі, що навіть при найкращій підготовці та майстерності учитель не досягне задуманої мети, якщо самі вихованці не братимуть активну участь у підготовці і проведенні заходу.
  7. Проявляти творчість: виховний вплив на дітей, зацікавленість, поради та допомога вчителя.
  8. Психологічно налаштувати учнів на виховну сутність заходу.

II. Процес підготовки:

  1. Спрямовуюча роль класного керівника (педагога - організатора, керівника гуртка) у ході підготовки заходу, тактовна допомога учням.
  2. Визначити роль органів самоврядування під час підготовки й проведення заходу.
  3. Забезпечення в процесі підготовки згуртованої, злагодженої роботи колективу; формування стосунків співробітництва, взаємодопомоги, вимогливості;
  4. Організація діяльності учнів (вихованців): уточнення обов'язків і повноважень кожного учня (вихованця) та встановлення конкретних термінів виконання окремих завдань тощо.

III. Проведення заходу:

1. При організації заходу слід подбати про:

  • місце проведення, оформлення приміщення, обладнання, використання наочності, ТЗН;
  • своєчасність початку та організоване проведення;
  • дотримання регламенту, доцільність його використання;
  • участь представників громадськості, батьків у проведенні заходу; ефективність їхньої участі;
  • дотримання під час заходу санітарно - гігієнічних вимог, правил пожежної безпеки, ТБ;
  • запобігання перевтомі та врахування особливостей фізичного розвитку учнів ( вихованців );
  • зовнішній вигляд учнів ( вихованців );
  • дисципліна.

2. Зміст виховного заходу повинен відповідати вимогам:

  • Цілеспрямованість;
  • Чи доведено мету до учнів?;
  • Зв'язок із життям класу, школи, району, міста;
  • Обговорення під час проведення заходу питань, які хвилюють школярів;
  • Врахування вікових та індивідуальних особливостей;
  • Емоційна насиченість заходу;
  • Вплив заходу на розширення світогляду учнів, на розвиток пізнавальних інтересів.

3. Методика проведення виховного заходу:

  • Оптимально обрати форму проведення (бесіда, ранок, лекція, година спілкування, конференція, конкурс).
  • Визначити роль класного керівника (педагога - організатора, керівника гуртка) у проведенні заходу, врахувати рівень його педагогічної майстерності.
  • Передбачити наявність елементів обговорення, відкритого обміну думками в ході заходу.
  • Визначити рівень самостійності школярів в обговоренні проблем.

IV. Аналіз результатів виховного заходу:
Досягнення поставлених педагогом мети та завдань даного заходу.
Виконання плану заходу.
Аналіз ставлення школярів до змісту заходу, рівень їхньої активності.

Основні вимоги до проведення виховного заходу

  • Чітка назва заходу та розуміння вихователем його мети.
  • Планування основних етапів заходу та визначення завдань кожного з них.
  • Організація підготовки заходу у відповідності до поставленої мети.
  • Визначення оптимального змісту виховного матеріалу з урахуванням основних принципів організації виховного процесу.
  • Вибір найбільш раціональних методів і прийомів виховного впливу на учнів на кожному етапі заходу.
  • Чіткість виховного заходу, оптимальний його темп і ритм.
  • Гнучкість та широта "виховного маневру".
  • Різноманітність і творчий характер діяльності учнів.
  • Взаємозв'язок заходу з попередніми та наступними формами виховної та навчальної роботи з учнями.

Орієнтовна схема аналізу виховного заходу

I. Аналіз готовності педагога (педколективу) до проведення виховного заходу:

  1. постановка мети і завдань заходу, на виховання яких якостей школярів спрямовано захід;
  2. урахування рівня вихованості учнів під час визначення мети і завдань заходу, тактовна допомога учням;
  3. місце даного заходу в загальній системі виховної роботи.

II. Процес підготовки:

  1. спрямовуюча роль класного керівника (педагога-організатора) у ході підготовки заходу, тактовна допомога учням;
  2. роль органів самоврядування під час підготовки й проведення заходу;
  3. забезпечення в процесі підготовки згуртованої, злагодженої роботи колективу; формування стосунків співробітництва, взаємодопомоги, вимогливості;
  4. Організація діяльності учнів, уточнення обов’язків і повноважень кожного учня та встановлення конкретних термінів виконання окремих завдань тощо.

III. Проведення заходу:

  1. Організація:
    • Місце проведення, оформлення приміщення, обладнання, використання наочності, ТЗН.
    • Своєчасність початку та організоване проведення.
    • Дотримання регламенту, доцільність його використання.
    • Участь представників громадськості, батьків у проведенні заходу; ефективність їхньої участі.
    • Дотримання під час заходу санітарно – гігієнічних вимог, правил пожежної безпеки, ТБ.
    • Запобігання перевтомі та врахування особливостей фізичного розвитку учнів.
    • Зовнішній вигляд учнів.
    • Дисципліна.
  2. Зміст:
    • Цілеспрямованість; чи доведено мету до учнів (вихованців ).
    • Зв'язок із життям класу, школи, району, міста.
    • Використання під час проведення заходу питань, які хвилюють школярів.
    • Врахування вікових та індивідуальних особливостей.
    • Емоційна насиченість заходу.
    • Вплив на розширення світогляду учнів, на розвиток пізнавальних інтересів.
  3. Методика проведення:
    • Чи оптимально обрано форму проведення ( бесіда, ранок, лекція, година спілкування, конференція, конкурс ).
    • Роль класного керівника ( педагога - організатора) у проведенні заходу, його педагогічна майстерність.
    • Наявність елементів обговорення, відкритого обміну думками в ході заходу.
    • Рівень самостійності школярів в обговоренні проблем.

IV. Результати:

  1. Досягнення поставлених педагогом мети та завдань даного заходу.
  2. Виконання плану заходу.
  3. Аналіз ставлення школярів до змісту заходу, рівень їхньої активності.
  4. Чи був захід цілісною системою, не об’єднаних між собою частин?
  5. Що вдалося краще, що гірше?

Цікаві знахідки педагога.

Загальні висновки

Рекомендації