|   |
ТЕХНОЛОГІЯ ПІДГОТОВКИ ВИХОВНОГО ЗАХОДУ
Алгоритм підготовки і проведення виховного заходу
- Психолого-педагогічний аналіз обстановки в колективі, необхідність проведення заходу та формулювання його мети.
- Планування заходу.
- Організація виховного впливу на колектив (особистість).
- Безпосередній вплив на колектив (особистість). Проведення виховного заходу.
- Аналіз виховного заходу.
І. Планування виховного заходу:
- Визначити теми заходу та чітке формулювання його мети, завдань заходу; визначити на виховання яких якостей школярів спрямовано захід.
- Врахувати рівень вихованості учнів під час визначення мети і завдань заходу, тактовно допомогати учням.
- Визначити місце даного заходу в загальній системі виховної роботи.
- Врахувати, що кожна дитина, яка бере участь у тому чи іншому заході має цілісну соціально-психологічну структуру, ім’я якої - особистість.
- При підготовці заходу необхідно врахувати вік дітей та їх індивідуальні особливості.
- Готуючи виховний захід, необхідно мати на увазі, що навіть при найкращій підготовці та майстерності учитель не досягне задуманої мети, якщо самі вихованці не братимуть активну участь у підготовці і проведенні заходу.
- Проявляти творчість: виховний вплив на дітей, зацікавленість, поради та допомога вчителя.
- Психологічно налаштувати учнів на виховну сутність заходу.
II. Процес підготовки:
- Спрямовуюча роль класного керівника (педагога - організатора, керівника гуртка) у ході підготовки заходу, тактовна допомога учням.
- Визначити роль органів самоврядування під час підготовки й проведення заходу.
- Забезпечення в процесі підготовки згуртованої, злагодженої роботи колективу; формування стосунків співробітництва, взаємодопомоги, вимогливості;
- Організація діяльності учнів (вихованців): уточнення обов'язків і повноважень кожного учня (вихованця) та встановлення конкретних термінів виконання окремих завдань тощо.
III. Проведення заходу:
1. При організації заходу слід подбати про:
- місце проведення, оформлення приміщення, обладнання, використання наочності, ТЗН;
- своєчасність початку та організоване проведення;
- дотримання регламенту, доцільність його використання;
- участь представників громадськості, батьків у проведенні заходу; ефективність їхньої участі;
- дотримання під час заходу санітарно - гігієнічних вимог, правил пожежної безпеки, ТБ;
- запобігання перевтомі та врахування особливостей фізичного розвитку учнів ( вихованців );
- зовнішній вигляд учнів ( вихованців );
- дисципліна.
2. Зміст виховного заходу повинен відповідати вимогам:
- Цілеспрямованість;
- Чи доведено мету до учнів?;
- Зв'язок із життям класу, школи, району, міста;
- Обговорення під час проведення заходу питань, які хвилюють школярів;
- Врахування вікових та індивідуальних особливостей;
- Емоційна насиченість заходу;
- Вплив заходу на розширення світогляду учнів, на розвиток пізнавальних інтересів.
3. Методика проведення виховного заходу:
- Оптимально обрати форму проведення (бесіда, ранок, лекція, година спілкування, конференція, конкурс).
- Визначити роль класного керівника (педагога - організатора, керівника гуртка) у проведенні заходу, врахувати рівень його педагогічної майстерності.
- Передбачити наявність елементів обговорення, відкритого обміну думками в ході заходу.
- Визначити рівень самостійності школярів в обговоренні проблем.
IV. Аналіз результатів виховного заходу:
Досягнення поставлених педагогом мети та завдань даного заходу.
Виконання плану заходу.
Аналіз ставлення школярів до змісту заходу, рівень їхньої активності.
Основні вимоги до проведення виховного заходу
- Чітка назва заходу та розуміння вихователем його мети.
- Планування основних етапів заходу та визначення завдань кожного з них.
- Організація підготовки заходу у відповідності до поставленої мети.
- Визначення оптимального змісту виховного матеріалу з урахуванням основних принципів організації виховного процесу.
- Вибір найбільш раціональних методів і прийомів виховного впливу на учнів на кожному етапі заходу.
- Чіткість виховного заходу, оптимальний його темп і ритм.
- Гнучкість та широта "виховного маневру".
- Різноманітність і творчий характер діяльності учнів.
- Взаємозв'язок заходу з попередніми та наступними формами виховної та навчальної роботи з учнями.
Орієнтовна схема аналізу виховного заходу
I. Аналіз готовності педагога (педколективу) до проведення виховного заходу:
- постановка мети і завдань заходу, на виховання яких якостей школярів спрямовано захід;
- урахування рівня вихованості учнів під час визначення мети і завдань заходу, тактовна допомога учням;
- місце даного заходу в загальній системі виховної роботи.
II. Процес підготовки:
- спрямовуюча роль класного керівника (педагога-організатора) у ході підготовки заходу, тактовна допомога учням;
- роль органів самоврядування під час підготовки й проведення заходу;
- забезпечення в процесі підготовки згуртованої, злагодженої роботи колективу; формування стосунків співробітництва, взаємодопомоги, вимогливості;
- Організація діяльності учнів, уточнення обов’язків
і повноважень кожного учня та встановлення конкретних термінів виконання окремих завдань тощо.
III. Проведення заходу:
- Організація:
- Місце проведення, оформлення приміщення, обладнання, використання наочності, ТЗН.
- Своєчасність початку та організоване проведення.
- Дотримання регламенту, доцільність його використання.
- Участь представників громадськості, батьків у проведенні заходу; ефективність їхньої участі.
- Дотримання під час заходу санітарно – гігієнічних вимог, правил пожежної безпеки, ТБ.
- Запобігання перевтомі та врахування особливостей фізичного розвитку учнів.
- Зовнішній вигляд учнів.
- Дисципліна.
- Зміст:
- Цілеспрямованість; чи доведено мету до учнів (вихованців ).
- Зв'язок із життям класу, школи, району, міста.
- Використання під час проведення заходу питань, які хвилюють школярів.
- Врахування вікових та індивідуальних особливостей.
- Емоційна насиченість заходу.
- Вплив на розширення світогляду учнів, на розвиток пізнавальних інтересів.
- Методика проведення:
- Чи оптимально обрано форму проведення ( бесіда, ранок, лекція, година спілкування, конференція, конкурс ).
- Роль класного керівника ( педагога - організатора) у проведенні заходу, його педагогічна майстерність.
- Наявність елементів обговорення, відкритого обміну думками в ході заходу.
- Рівень самостійності школярів в обговоренні проблем.
IV. Результати:
- Досягнення поставлених педагогом мети та завдань даного заходу.
- Виконання плану заходу.
- Аналіз ставлення школярів до змісту заходу, рівень їхньої активності.
- Чи був захід цілісною системою, не об’єднаних між собою частин?
- Що вдалося краще, що гірше?
Цікаві знахідки педагога.
Загальні висновки
Рекомендації
  |