Головне меню
 

ЗМІСТ ТА ЗАВДАННЯ ЛІТНЬОЇ ПРАКТИКИ В ОЗДОРОВЧИХ ТАБОРАХ

Основна мета практики — розширити професійно-педагогічні знання, уміння та навички практикантів, ознайомити з особливостями організації виховної роботи, в літній період, формувати досвід застосування різних технологій виховання в умовах дитячих оздоровчих таборів.

Літня практика проводиться в строки, визначені навчальним планом та графіком навчального процесу. Вона може бути організована на базі міських та позаміських таборів, дитячих оздоровчих майданчиків, в трудових об'єднаннях школярів, таборах праці і відпочинку.

В період літньої практики студенти працюють в якості загонових вожатих, інструкторів по фізкультурі, керівниками різних гуртків і секцій. Студенти, які до початку практики не досягли вісімнадцятирічного віку, виконують функції помічників вихователів, вожатих чи інструкторів по фізкультурі.

В ході практики діяльність студентів організовується по наступним напрямкам:

  • організаційно-педагогічна робота (ознайомлення із складом загону, перевірка ступеню готовності дітей до виїзду в табір, бесіди з батьками, складання плану роботи);
  • трудове і економічне виховання (самообслуговування і трудові акції, трудові десанти і операції по благоустрою табору, збір лікарських рослин, змагання за бережне ставлення і охорону суспільної власності, бесід про працю, про економічні основи організації літнього відпочинку дітей);
  • моральне виховання дітей і підлітків (бесіди про гуманізм, колективізм, дружбу і товаришування, про культуру поведінки, читання і обговорювання книг, кінофільмів);
  • естетичне виховання (бесіди про мистецтво, конкурси юних художників, співаків, танцюристів, огляди художньої самодіяльності, відвідування музеїв і виставок, вечори казок, поезії тощо);
  • екологічне виховання (збір краєзнавчого матеріалу для виставки, створювання загонів по охороні природних багатств, проведення днів лісу, птахів, обладнання живого куточку, бесіди про охорону природи і раціональне використання її ресурсів, природничі екскурсії, вироби з природних матеріалів, організації трудових десантів по озелененню території);
  • фізичне і гігієнічне виховання (спортивні змагання і свята, рухомі і спортивні ігри, загартування, плавання, організація виконання режиму і розпорядку дня в таборі);
  • формування дитячого колективу;
  • формування навичок подолання конфліктів;
  • участь у виробничих нарадах, педагогічних радах;
  • вивчення та аналіз досвіду кращих вожатих, вихователів інструкторів по фізичній культурі, керівників гуртків;
  • здійснення аналізу та самоаналізу організації та проведення системи виховної роботи в загоні (таборі);
  • ведення психолого-педагогічної документації.

Завдання практики:

  • Визначати мету і задачі виховної роботи з дітьми в умовах міських і заміських таборів, дитячих оздоровчих майданчиків, трудових об'єднань школярів, таборів праці і відпочинку;
  • складати план виховної роботи на табірну зміну і на кожний день з врахуванням інтересів і індивідуальних особливостей дітей відповідно до основних напрямків формування особистості;
  • організовувати самоуправління в табірних колективах і спрямовувати їх діяльність, створювати умови для розвитку самодіяльності школярів;
  • використовувати всю систему можливого педагогічного впливу в умовах таборів і трудових об'єднань школярів з врахуванням індивідуальних і вікових особливостей дітей і підлітків;
  • встановлювати педагогічно доцільні відносини з дітьми в специфічних табірних умовах;
  • педагогічно осмислювати і аналізувати досвід своєї педагогічної діяльності;
  • формувати досвід подолання різних видів конфліктів, становлення атмосфери емоційного комфорту в загоні.

Теоретична та практично-методична підготовка до літньої практики забезпечується в процесі вивчення психолого - педагогічних дисциплін і проведення інструктивного збору.

Семінар-практикум з підготовки студентів до роботи в дитячих оздоровчих таборах

Семінар-практикум з підготовки студентів до роботи в дитячих оздоровчих таборах має інструктивний характер і передбачає проектування системи виховної роботи в умовах організації літнього відпочинку та оздоровлення дітей.

Значна робота по підготовці семінару проводиться в процесі вивчення предметів психолого-педагогічного циклу, методики виховної роботи, загальних методик тощо, що сприяє формуванню теоретичної, мотиваційної та практично-методичної складових педагогічної компетентності студентів, апробація якої відбувається під час проведення практикуму.

До участі в роботі семінару залучаються досвідченні викладачі, студенти – старшокурсники в ролі комісарів загонів, які вже працювали в таборах і на дитячих майданчиках. Кожна навчальна група виступає в ролі загону певного віку, якій має свою назву, девіз, загоновий куточок, пісню.

В ході практики діяльність студентів організовується по наступним напрямкам:

  • організація та проведення масових виховних заходів;
  • участь в роботі секцій ( спортивно-туристична, художньо-прикладна, ігрова, психологічна);
  • дотримання вимог режиму дня та виконання дисциплінарних вимог відповідно до інструктивних документів;
  • оформлення куточку загону, випуск стінгазети;
  • планування виховної діяльності в таборах;
  • аналіз та самоаналіз результатів педагогічної діяльності студентів.

Завдання практики:

  • узагальнити, поглибити та систематизувати психолого-педагогічні знання щодо особливостей, напрямків, форм, методів, засобів організації виховної роботи в умовах літнього відпочинку дітей;
  • удосконалювати прикладні навички організації та проведення різних форм виховної роботи відповідно до напрямків всебічно гармонійно розвиненої особистості;
  • формувати уміння організації та формування дитячого колективу;
  • розвивати досвід оптимального, раціонального, доцільного планування й організації власного робочого часу;
  • набувати досвід виконання власних обов’язків відповідно до інструктивних документів.